I forbindelse med 1.g’s arbejde, på Det Blå Gymnasium Vestfyn, med kernestofområdet ”Interne forhold”, hvor de har arbejdet med virksomheders forretningsmodeller, blev der arrangeret en studietur til Odense, hvor eleverne selv skulle interviewe virksomheder om deres forretningsmodel.

Grundtanken er, at eleverne i mødet med virksomheden skal kunne stoffet så godt, at de kan formidle det til nogen, der måske ikke kender det.

Det faglige indhold tog udgangspunkt kapitel 2 i Systimes ”Marketing” samt to virksomhedsbesøg, mens det sociale sigte var, at eleverne lærte hinanden bedre at kende i en anden kontekst end skolen, hvilket kan være en fordel for dem, som måske ikke er gode i de ”normale” rammer med stol, bord og tavle. Derudover var det ønsket at knytte stærkere bånd i og mellem klasserne, der ikke er særligt store, mhp. at fastholde eleverne. Det primære faglige mål var, at eleverne skulle sætte sig ind i et kernestofområde, så de kunne formidle det med en, der ikke kender det.